Všeobecné obchodné podmienky

pre kúpne zmluvy ohľadom predaja a kúpy tovaru prostredníctvom elektronického obchodu umiestneného na webovej adrese www.sikkylatky.sk (ďalej ako „e-shop“):

KONTAKTNÉ ÚDAJE OBCHODNÍKA:
obchodné meno: Petra Pastorková ŠIKKY
miesto podnikania: Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava
IČO: 55 739 750
zápis v: živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, odbor živnostenského podnikania pod č. 110-332517
DIČ: 1087052901
e-mail: info@sikkylatky.sk
tel. číslo: +421 907 566 324
číslo účtu - IBAN: SK39 8360 5207 0042 0841 2563
BIC (SWIFT): BREXSKBX

(ďalej ako „prevádzkovateľ e-shopu“ alebo „obchodník“)

ORGÁN DOZORU:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dohľadu
e-mail: podnety@soi.sk alebo info@soi.sk
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax č. 02/58 27 21 70
https://www.soi.sk
https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Článok I - ZÁKLADNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom Petra Pastorková ŠIKKY (identifikačné údaje sú uvedené v záhlaví obchodných podmienok), ktorý je zároveň aj prevádzkovateľom e-shopu, a kupujúcim (ďalej ako „kupujúci“ alebo „zákazník“), ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka sikkylatky.sk (ďalej ako „kúpna zmluva“).

1.2 Kúpa tovaru je možná len cez webové rozhranie daného e-shopu. 

1.3 Pre kúpnu zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sa obchodník a kupujúci spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti. Nie je však vylúčené, aby obchodník a kupujúci uzatvorili po vzájomnej dohode aj osobitnú písomnú zmluvu podpísanú z oboch strán.

1.4 V prípade, ak by obchodník a kupujúci uzatvorili osobitnú písomnú kúpnu zmluvu, prípadné odchylné dojednania v danej zmluve majú prednosť pred znením týchto obchodných podmienok.

1.5 Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na každého kupujúceho bez ohľadu na to, či je v pozícii spotrebiteľa alebo v pozícii podnikateľa, pričom je v nich výslovne uvedené, aplikácia ktorých ustanovení je na kupujúceho v pozícii podnikateľa vylúčená, príp. kedy sa ustanovenia obchodných podmienok aplikujú na kupujúceho v pozícii podnikateľa odlišne.

1.6 Všeobecné obchodné podmienky v znení účinnom v deň odoslania záväznej objednávky zo strany kupujúceho sa dňom uzatvorenia kúpnej zmluvy stávajú jej neoddeliteľnou súčasťou.

1.7 Základné pojmy a ich definície:
Obchodník: je prevádzkovateľ e-shopu, ktorý v súvislosti so zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jeho mene alebo na jeho účet;
Spotrebiteľ: je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;
Podnikateľ: je a) osoba zapísaná v obchodnom registri, b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov, d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu;
Kupujúci alebo zákazník: je spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý si objednal tovar na e-shope obchodníka alebo uzatvoril s obchodníkom kúpnu zmluvu; ak obchodné podmienky rozlišujú medzi spotrebiteľom a podnikateľom, používa sa výslovne pojem kupujúci v pozícii spotrebiteľa a kupujúci v pozícii podnikateľa;
Kúpna zmluva: zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorej predmetom je predaj a kúpa tovaru prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu obchodníka www.sikkylatky.sk;
Zmluvné strany: sú obchodník a kupujúci/zákazník;
Cena alebo kúpna cena: konečná predajná cena vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej ako „DPH“) vo výške stanovenej zodpovedajúcim právnym predpisom Slovenskej republiky, ktorú je kupujúci povinný uhradiť za kupovaný tovar; tovar predávaný na množstvo sa označuje len jednotkovou cenou, pričom pri predaji látok “na metráž“ sa cena vypočíta buď pomerne alebo násobkom uvádzanej jednotkovej ceny za 1 meter, ktorá sa obvykle používa pri predaji daného druhu tovaru;
Cena za dopravu: je finančná čiastka, ktorú je kupujúci povinný uhradiť za doručenie tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie, príp. príplatku za doručenie na dobierku;
Celková cena: je súčet kúpnej ceny a ceny za dopravu;
Faktúra alebo potvrdenie o úhrade ceny: je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty na celkovú cenu;
Objednávka: je záväzný návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy ohľadom tovaru predávaného na danom e-shope adresovaný obchodníkovi;
Tovar: je všetko, čo môže kupujúci nakúpiť na danom e-shope www.sikkylatky.sk;
Vyššia moc: mimoriadna vonkajšia udalosť, ktorú nemožno pri všetkej starostlivosti predvídať a ani pri všetkom úsilí odvrátiť (najmä prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.). 

Článok 2 - UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

2.1 Užívateľský účet je účet zriadený na základe údajov uvedených kupujúcim na webovej stránke obchodníka, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného tovaru a uzavretých kúpnych zmlúv konkrétneho kupujúceho s obchodníkom (ďalej ako „užívateľský účet“).

2.2 Na základe dobrovoľnej registrácie kupujúceho uskutočnenej na webovej stránke sikkylatky.sk môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského účtu a uskutočňovať objednávanie tovaru alebo prezerať si históriu predchádzajúcich objednávok uskutočnených na danom e-shope, príp. si meniť už zadané osobné údaje.

2.3 Kupujúci môže objednávať tovar na danom e-shope aj bez predmetnej registrácie, a teda bez vytvorenia užívateľského účtu.

2.4 V prípade registrácie na danom e-shope je kupujúci povinný uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne a pravdivé.

2.5 Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom, ktoré si kupujúci sám zvolí pri registrácii. Ohľadom týchto prístupových údajov je kupujúci povinný zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, ak dôjde k ich zneužitiu, nenesie za to obchodník žiadnu zodpovednosť.

2.6 Užívateľský účet je osobný a kupujúci nie je oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami.

2.7 Obchodník je oprávnený zrušiť užívateľský účet kupujúceho v prípade, ak ho kupujúci dlhšie ako 3 roky nepoužil alebo ak kupujúci porušil akékoľvek povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy (súčasťou ktorej sú aj tieto obchodné podmienky), alebo zo všeobecne záväzných právnych predpisov, alebo ak kupujúci koná v rozpore s dobrými mravmi, alebo ak svoj užívateľský účet zneužíva na propagáciu informácií hanlivej, výhražnej alebo inak škodlivej povahy, alebo ak poškodzuje dobré meno obchodníka.

2.8 Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä z dôvodu nutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia obchodníka, prípadne tretích osôb.

Článok 3 -  OBJEDNÁVKA, OBJEDNANIE TOVARU A SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY

3.1 Kúpna zmluva medzi obchodníkom a kupujúcim je uzatváraná v slovenskom jazyku a s využitím prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa cez daný e-shop (ďalej aj ako „kúpna zmluva uzavretá na diaľku“). Pričom kupujúci si hradí svoje náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku sám.

3.2 Odoslaním objednávky kupujúci súhlasí s využitím prostriedkov diaľkovej komunikácie na uzavretie predmetnej kúpnej zmluvy.

3.3 K tomu, aby sa mohla kúpna zmluva uzavrieť, je potrebné, aby kupujúci na danom e-shope vytvoril návrh objednávky, ktorý následne záväzne potvrdí stlačením tlačidla “OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“, príp. obdobnou formuláciou, napr. “OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“, čím sa objednávka považuje za záväzne vytvorenú a následne sa všetky vyplnené informácie odošlú priamo obchodníkovi.

3.4 Návrh objednávky musí obsahovať predovšetkým informácie:
-  o objednávanom tovare (objednávaný tovar “vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka e-shopu stlačením tlačidla “do košíka“);
- o kúpnej cene za tovar, cene za dopravu, zvolenom spôsobe úhrady celkovej ceny za tovar (tzv. spôsob platby), údaje o zvolenom spôsobe doručenia objednaného tovaru (tzv. spôsob dopravy); pričom informácie o kúpnej cene, cene za dopravu a celkovej cene budú uvedené automaticky na základe vybraného tovaru, zvoleného spôsobu jeho doručenia a zvoleného spôsobu úhrady celkovej ceny zo strany kupujúceho;
- identifikačné údaje kupujúceho (v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia a fakturačná adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa, príp. obchodné meno/názov spoločnosti, IČO, IČ DPH, sídlo/miesto podnikania) slúžiace najmä k tomu, aby obchodník mohol doručiť kupovaný tovar a vystaviť faktúru ako potvrdenie o úhrade celkovej ceny za tovar.

3.5 Kupujúci zodpovedá za správnosť, pravdivosť a úplnosť údajov vyplnených v objednávke z jeho strany.

3.6 Ak má kupujúci zriadený užívateľský účet, môže urobiť objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má však kupujúci povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov v návrhu objednávky. Spôsob tvorby objednávky je však totožný ako bez užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať identifikačné údaje kupujúceho.

3.7 V priebehu tvorby návrhu objednávky môže kupujúci údaje v nej obsiahnuté až do doby jej záväzného odoslania meniť a kontrolovať. Po vyplnení údajov a ich kontrole kupujúci prostredníctvom stlačenia tlačidla “OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“, príp. obdobnou formuláciou, napr. “OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ objednávku záväzne vytvorí a odošle automaticky obchodníkovi. Pred stlačením tohto tlačidla je však kupujúci povinný oboznámiť sa so znením týchto Všeobecných obchodných podmienok (súčasťou ktorých sú aj predzmluvné informácie podľa § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa) a so znením Zásad spracúvania a ochrany osobných údajov e-shopu, čo potvrdí zaškrtnutím príslušného políčka pri odkaze na obchodné podmienky, ako aj pri odkaze na Zásady spracúvania a ochrany osobných údajov. Bez uvedeného postupu nebude možné objednávku vytvoriť.

3.8 Vytvorenie a odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou kupujúceho na danom e-shope.

3.9 Záväzne vytvorenú objednávku zo strany kupujúceho, ktorá bola odoslaná a doručená obchodníkovi, nie je možné už jednostranne meniť, iba ak sa zmluvné strany vzájomne dohodnú na jej zmene.

3.10 Všetky obchodníkom prijaté elektronické objednávky sú považované za záväzné návrhy kúpnych zmlúv.

3.11 Obchodník kupujúcemu bezodkladne po tom, ako mu bola objednávka doručená, odošle na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke správu o prijatí danej objednávky, súčasťou ktorej budú aj tieto obchodné podmienky vrátane poučenia kupujúceho v pozícii spotrebiteľa o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy spolu s formulárom na odstúpenie od kúpnej zmluvy, t.j. e-mail o prijatí objednávky (ďalej ako „e-mail o prijatí objednávky“). Následne po zohľadnení skladových zásob a kontrole platných cien obchodník prijatú objednávku kupujúcemu potvrdí v čo možno najkratšom čase po jej doručení ďalšou správou odoslanou na e-mailovú adresu kupujúceho, súčasťou ktorej bude aj zhrnutie objednávky, t.j. e-mail o potvrdení objednávky alebo akceptácia návrhu kúpnej zmluvy (ďalej ako „e-mail o potvrdení objednávky“). Okamihom odoslania e-mailu o potvrdení objednávky zo strany obchodníka dochádza k akceptovaniu návrhu kupujúceho a tým k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a kupujúcim.

3.12 Obchodník môže doručenú objednávku kupujúceho neprijať, t.j. neakceptovať, najmä, ak sa objednaný tovar nenachádza na sklade a nie je v jeho možnostiach daný tovar doskladniť alebo ak kupujúci objednal väčší počet kusov/metrov tovaru, než koľko je zo strany obchodníka umožnené objednať. V prípade, ak nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže obchodník prijatú objednávku potvrdiť, informuje kupujúceho o dôvodoch nemožnosti potvrdenia objednávky a o jej stornovaní alebo kupujúceho osloví s ponukou na uzavretie kúpnej zmluvy v pozmenenej podobe oproti pôvodnej objednávke. Kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, keď kupujúci predmetnú ponuku v pozmenenej podobe prijme a obchodníkovi je doručený e-mail o prijatí pozmenenej objednávky zo strany kupujúceho. Ak sa tak nestane do 7 dní od odoslania pozmenenej ponuky zo strany obchodníka, k uzatvoreniu kúpnej zmluvy nedôjde, o čom je kupujúcemu bezodkladne zaslaná elektronická informácia o stornovaní objednávky a v prípade, ak bola už celková cena uhradená, je kupujúcemu bez zbytočného odkladu vrátená na jeho bankový účet.

3.13 V prípade, ak v rámci e-shopu alebo v návrhu objednávky bude uvedená zjavne chybná cena odlišná od aktuálneho cenníka obchodníka, najmä v dôsledku technickej chyby (napr. je navyše nejaká číslica), obchodník nie je povinný tovar za túto cenu dodať ani v prípade, ak kupujúcemu bol už doručený e-mail o potvrdení objednávky. Obchodník je oprávnený z dôvodu podľa predchádzajúcej vety odstúpiť od kúpnej zmluvy a pôvodnú objednávku vystornovať, o čom kupujúceho bezodkladne informuje na jeho e-mailovú adresu.

Článok 4 - PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA

4.1 Obchodník je povinný:
- na základe objednávky ním potvrdenej (t.j. po akceptácii návrhu kúpnej zmluvy) dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne, a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu; uvedené neplatí, ak niektorá zo zmluvných strán oprávnene odstúpi od kúpnej zmluvy;
- poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu, a to najneskôr spolu s dodaním tovaru;
- odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (napr. daňový doklad – potvrdenie o úhrade celkovej ceny).

4.2 Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za objednaný tovar vrátane ceny za dopravu.

4.3 V prípade neuhradenia kúpnej ceny za tovar a ceny za dopravu spôsobom a v lehote podľa týchto obchodných podmienok je obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a stornovať objednávku.

4.4 Zároveň ma obchodník právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a stornovať objednávku, ak si kupujúci doručovaný tovar riadne a však neprevezme v zmysle dohodnutých podmienok, a to bez ohľadu na dôvod neprevzatia tovaru.

4.5 Obchodník má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a stornovať objednávku aj z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu, alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich mu z kúpnej zmluvy, alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O odstúpení od kúpnej zmluvy a stornovaní objednávky je obchodník povinný zákazníka informovať e-mailom a v prípade úhrady celkovej ceny alebo jej časti vrátiť finančné prostriedky kupujúcemu v lehote do 14 dní odo dňa doručenia platného oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

4.6 Obchodník má právo vždy požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (elektronicky alebo telefonicky), a to v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu).

4.7 Obchodník má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a stornovať objednávku aj v prípade, ak sa z dôvodu akýchkoľvek pochybností nemôže skontaktovať so zákazníkom buď telefonicky alebo e-mailom do 14 dní od prijatia elektronickej objednávky od zákazníka.

4.8 Odstúpenie obchodníka od kúpnej zmluvy musí byť písomné, pričom je účinné okamihom doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy kupujúcemu (stačí e-mailom na elektronickú adresu kupujúceho). Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva zrušuje od začiatku.

4.9 Obchodník nie je povinný prevziať akékoľvek zásielky, ktoré sú mu doručované na dobierku.

Článok 5 - PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÚCEHO

5.1 Kupujúci bol oboznámený s tým, že odoslaním objednávky mu vzniká povinnosť zaplatiť celkovú cenu, čo potvrdil stlačením tlačidla “OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“, príp. obdobnou formuláciou, napr. “OBJEDNAŤ S POVINNOSŤOU PLATBY“ pri záväznom vytvorení objednávky.

5.2 Kupujúci je povinný:
- zaplatiť obchodníkovi celkovú cenu v dohodnutej lehote splatnosti a dohodnutým spôsobom vrátane nákladov na doručenie tovaru (t.j. ceny za dopravu);
- prevziať zakúpený alebo objednaný tovar a skontrolovať neporušenosť obalov pri jeho prevzatí;
- potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby;
- prezrieť tovar podľa možností čo najskôr po jeho dodaní a skontrolovať, či nemá vady;
- nepoškodzovať dobré meno obchodníka.

5.3 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom potvrdení objednávky, príp. v súlade s týmito obchodnými podmienkami.

5.4 V prípade, ak si kupujúci po potvrdení objednávky, t.j. po uzatvorení kúpnej zmluvy neprevezme tovar bez oprávneného predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, zodpovedá obchodníkovi za škodu vzniknutú v súvislosti s neúspešným doručovaním zásielky v súlade s odsekom 7.18 článku 7 týchto obchodných podmienok. V prípade opätovného doručovania neprevzatého tovaru platí odsek 7.19 článku 7 týchto obchodných podmienok.

5.5 Kupujúci berie na vedomie, že farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom tovaru, najmä látky v skutočnosti a nie je možné reklamovať tovar z tohto dôvodu. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia, a závisí od jeho kalibrácie. Kupujúci si však môže objednať vzorku látky, o ktorú by mal záujem.

5.6 V prípade, ak kúpna zmluva nebola ešte uzavretá, tzn. objednávka nebola zo strany obchodníka potvrdená e-mailom (t.j. e-mailom o potvrdení objednávky), maximálne však v lehote do 2 dní od jej záväzného odoslania kupujúcim, má kupujúci možnosť požiadať o jej bezplatné stornovanie odoslaním e-mailu s predmetnou žiadosťou obchodníkovi.

5.7 Kupujúci berie na vedomie, že sa tieto obchodné podmienky vzťahujú na všetky kúpne zmluvy uzavreté na danom e-shope a že je povinný sa pred odoslaním objednávky oboznámiť s obchodnými podmienkami, ako aj so Zásadami spracúvania a ochrany osobných údajov.

5.8 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy len v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky (ďalej ako „SR“) a týmito obchodnými podmienkami.

5.9 Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy musí byť písomné, pričom je účinné okamihom doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy obchodníkovi (stačí e-mailom na elektronickú adresu obchodníka). Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva zrušuje od začiatku.

Článok 6 - KÚPNA CENA, CENA ZA DOPRAVU A CELKOVÁ CENA

6.1 Tovar predávaný na množstvo sa označuje len jednotkovou cenou, pričom pri predaji látok “na metráž“ sa cena vypočíta buď pomerne alebo násobkom uvádzanej jednotkovej ceny za 1 meter.

6.2 Cena za konkrétny tovar je vždy uvedená v rámci e-shopu, ako aj v návrhu objednávky, ktorá je súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade rozporu medzi cenou uvedenou pri tovare v rámci e-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky sa uplatní kúpna cena uvedená v návrhu objednávky, ktorá sa zároveň považuje za predajnú cenu v rámci kúpno-predajného vzťahu.

6.3 Cena za dopravu (t.j. cena za poštovné a balné, príp. príplatok za dobierku) sa uvedie pri vytváraní návrhu objednávky zo strany kupujúceho podľa ním zvolenej možnosti, ktorú ponúka v danom čase e-shop. Predmetná cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo (nie príplatok za dobierku, ten sa hradí vždy), je uvedená v návrhu objednávky.

6.4 Celková cena predstavuje súčet kúpnej ceny a ceny za dopravu, pričom sa uvádza vrátane DPH a všetkých poplatkov.

6.5 Kupujúci je povinný zaplatiť obchodníkovi celkovú cenu (t.j. kúpnu cenu za tovar spolu s cenou za dopravu) po uzavretí kúpnej zmluvy a zároveň ešte pred odovzdaním tovaru zo strany obchodníka, prípadne dopravnej spoločnosti, a to v lehote splatnosti podľa odseku 7.1 článku 7 týchto obchodných podmienok. Zároveň uvedie obchodník celkovú cenu s lehotou splatnosti buď do e-mailu o prijatí objednávky alebo do do e-mailu o potvrdení objednávky.

6.6 Celkovú cenu je teda kupujúci povinný uhradiť obchodníkovi vopred a až po jej uhradení je obchodník povinný odovzdať mu tovar.

6.7 V prípade, ak kupujúci zaplatí obchodníkovi celkovú cenu bezhotovostným prevodom, za deň úhrady sa považuje deň, kedy bola celková cena pripísaná na účet obchodníka. V ostatných prípadoch je celková cena zaplatená v okamihu uskutočnenia platby zo strany kupujúceho.

6.8 Prípadné zľavy z kúpnej ceny, resp. z celkovej ceny poskytnuté obchodníkom kupujúcemu platia len do vypredania zásob a nie je možné ich navzájom kombinovať.

Článok 7 - PLATOBNÉ A DODACIE PODMIENKY

7.1 Kupujúci je povinný vykonať úhradu celkovej ceny jedným z nasledujúcich spôsobov platby, ktorý si sám zvolí podľa ponúkaných možností v danom čase na e-shope, a to buď:
- bankovým bezhotovostným prevodom: informácie pre vykonanie platby zašle obchodník kupujúcemu buď v rámci e-mailu o prijatí objednávky alebo e-mailu o potvrdení objednávky; v prípade platby bankovým prevodom je celková cena splatná najneskôr do 5 dní odo dňa odoslania e-mailu o potvrdení objednávky kupujúcemu (t.j. odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy); alebo
- platobnou kartou online: v takom prípade prebieha platba bezhotovostne cez platobnú bránu Shoptet Pay, pričom platba sa riadi podmienkami predmetnej platobnej brány (ktoré sú dostupné na tomto mieste https://www.shoptetpay.com/sk/vseobecne-obchodne-podmienky-sluzby-shoptet-pay/); v prípade platby kartou online je celková cena splatná najneskôr do 5 dní odo dňa odoslania e-mailu o potvrdení objednávky kupujúcemu (t.j. odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy); alebo
- dobierkou: v takom prípade dôjde k platbe na dobierku zo strany kupujúceho kuriérovi alebo na zvolenom odbernom mieste/pošte buď v hotovosti alebo bezhotovostne platobnou kartou pri preberaní tovaru oproti odovzdaniu tovaru, a to na mieste určenom kupujúcim v objednávke; v prípade platby na dobierku je celková cena splatná pri prevzatí tovaru, pričom tovar bude kupujúcemu odovzdaný až potom, keď zaň zaplatí.

7.2 Kupujúci berie na vedomie, že za doručenie na dobierku sa mu účtuje špeciálny príplatok vo výške určenej obchodníkom v danom čase, ktorý sa zobrazí v návrhu objednávky. Tento príplatok predstavuje skutočné náklady obchodníka spojené s danou službou, ktoré je obchodník povinný uhradiť pošte alebo dopravnej spoločnosti.

7.3 V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť celkovú cenu na účet obchodníka v súlade s oznámenými platobnými údajmi vrátane uvedenia zodpovedajúceho variabilného symbolu platby.

7.4 Kupujúci berie na vedomie, že uhradením elektronickej faktúry vyjadrí súhlas s jej formátom v elektronickej podobe.

7.5 Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení celkovej ceny a bude kupujúcemu zaslaná ako dokument v PDF-formáte elektronickou poštou na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v objednávke, príp. pri registrácii na e-shope obchodníka. Faktúra môže byť tiež podľa možností obchodníka alebo na požiadanie kupujúceho priložená v papierovej podobe k tovaru alebo môže byť tiež dostupná v elektronickej podobe v užívateľskom účte kupujúceho, ak ho má zriadený.

7.6 Po vystavení a odoslaní faktúry na e-mail kupujúceho odošle obchodník tovar kupujúcemu. Ak nie je s kupujúcim dohodnuté inak, môže byť objednaný tovar dodaný naraz (celé množstvo) alebo oddelene (pri dodaní viacerých tovarov objednaných kupujúcim v jednej objednávke).

7.7 Obchodník doručuje tovar v rámci Slovenska a do vybraných ďalších krajín (najmä do Českej republiky, Maďarska, Poľska, Rakúska a Nemecka).

7.8 Miesto dodania tovaru je kupujúci povinný uviesť v záväznom návrhu objednávky.

7.9 Tovar je dodaný/doručený v okamihu, keď
- ho prevezme kupujúci alebo ním určená tretia osoba v jeho mene okrem dopravcu na dohodnutom mieste dodania tovaru, alebo
- ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, kupujúcim alebo ním určenou treťou osobou okrem dopravcu, alebo
- keď tovar obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu obchodník, ak sa na tomto spôsobe dodania zmluvné strany dohodli. 

7.10 Obchodník nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru, príp. nedodanie tovaru zavinené kupujúcim  uvedením nesprávnej alebo neúplnej adresy kupujúceho v záväznom návrhu objednávky.

7.11 Kupujúci je povinný si pri vytváraní objednávky vybrať jeden z nasledujúcich spôsobov doručenia tovaru/spôsob dopravy:
A) Pre doručovanie v rámci Slovenska:
- doručenie na zákazníkom určenú adresu prostredníctvom expres kuriéra spoločnosti Slovenská pošta, a.s., so sídlom: Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36 631 124, zapísanej v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sa, vložka č.: 803/S (ďalej ako „Slovenská pošta, a.s.“); alebo
- osobný odber na zákazníkom zvolenej pobočke Slovenskej pošty, a.s. alebo na zákazníkom zvolenom PoštaPOINT-e (t.j. na odberných miestach); alebo
- osobný odber v BalíkoBOX-e Slovenskej pošty, a.s.; alebo
- doručenie na zákazníkom určenú adresu prostredníctvom kuriéra spoločnosti Slovak Parcel Service s.r.o., so sídlom: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 329 217, zapísanej v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 3215/B (ďalej ako „Slovak Parcel Service s.r.o.“); alebo
- osobný odber cez tzv. balíkovo, t.j. na zákazníkom zvolenom odbernom mieste (Parcelshop-e) alebo v boxe spol. Slovak Parcel Service s.r.o.;
B) Pre doručovanie do zahraničia:
- osobný odber na Z-POINT-och alebo Z-BOX-och, t.j. výdajných miestach spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o., so sídlom: Sliačska 1E, 831 02 Bratislava, IČO: 48 136 999, zapísanej v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 105158/B (ďalej ako „Packeta Slovakia s. r. o.“), avšak platí to len pre Českú republiku a Maďarsko; alebo
- doručenie na zákazníkom určenú adresu prostredníctvom prepravnej spoločnosti Packeta Slovakia s. r. o.

7.12 Jednotlivé spôsoby doručovania tovaru/dopravy sú na danom e-shope zákazníkovi ponúkané v nadväznosti na zmluvné kontrakty obchodníka a podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu, dojazdové možnosti prepravných spoločností. V prípade, ak je spôsob dopravy dohodnutý s obchodníkom na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

7.13 Obchodník sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr
- do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy (t.j. od odoslania e-mailu o potvrdení objednávky kupujúcemu) v prípade platby na dobierku alebo 
- najneskôr do 25 dní od úhrady celkovej ceny v prípade bezhotovostnej platby za tovar.

7.14 Ak obchodník nedoručí tovar v lehote podľa odseku 7.13 článku 7 týchto obchodných podmienok, je kupujúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, ibaže sa zmluvné strany dohodnú na náhradnej lehote dodania tovaru.

7.15 V prípade doručovania zásielky prepravnou spoločnosťou je kupujúci povinný pri preberaní tovaru od dopravcu zásielku vizuálne skontrolovať, t.j. či nie je obal zásielky porušený alebo poškodený.

7.16 V prípade akéhokoľvek porušenia alebo poškodenia obalu zásielky je kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a následne obchodníkovi. V prípade, že došlo k porušeniu alebo poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii, príp. vstupe do zásielky, nie je kupujúci povinný takýto tovar od dopravcu prevziať, avšak je povinný na požiadanie dopravcu poskytnúť mu potrebnú súčinnosť, najmä písomne potvrdiť, z akého dôvodu zásielku odmieta prevziať. Zároveň je kupujúci povinný o dôvodoch neprevzatia zásielky elektronicky informovať obchodníka a priložiť aj fotografie porušeného alebo poškodeného obalu zásielky, ak ich má k dispozícii.

7.17 Kupujúci je povinný tovar prevziať v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, okrem prípadu podľa odseku 7.16 článku 7 týchto obchodných podmienok.

7.18 Ak si kupujúci neprevezme doručovaný tovar na prvýkrát, obchodník v súčinnosti s dopravcom sa mu môžu pokúsiť zásielku doručiť na druhýkrát. Kupujúci zodpovedá obchodníkovi za škodu vzniknutú v súvislosti s doručovaním neprevzatej zásielky, najmä vo výške nákladov na neúspešné doručenie a zabalenie objednávky, príp. príplatku za doručovanie na dobierku, ako aj za ušlý zisk obchodníka; okrem prípadu neprevzatia zásielky z dôvodu podľa odseku 7.16 článku 7 týchto obchodných podmienok.

7.19 Ak kupujúci požaduje opätovné doručenie tovaru z tej istej objednávky, čím obchodníkovi vzniknú dodatočné náklady na doručenie tovaru, je povinný obchodníkovi uhradiť náklady prvého, ako aj každého ďalšieho opakovaného doručovania tovaru.

7.20 Neprevzatie doručovanej zásielky kupujúcim nemá za následok porušenie povinnosti obchodníka doručiť kupujúcemu tovar.

Článok 8 - NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

8.1 Zaplatením celkovej ceny a prevzatím tovaru zo strany kupujúceho na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru z obchodníka na kupujúceho. 

8.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba v jeho mene okrem dopravcu prevezme tovar od obchodníka alebo od jeho zástupcu povereného doručiť tovar, t.j. od dopravcu. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme, s výnimkou prípadu podľa odseku 7.16 článku 7 týchto obchodných podmienok, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru v okamihu, kedy mal možnosť tovar prevziať, avšak z dôvodov na jeho strane k prevzatiu tovaru nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia tovaru znamená, že od tohto okamihu nesie kupujúci všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením tovaru.

Článok 9 - SPRACOVANIE A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Všetky informácie o spracúvaní a ochrane osobných údajov kupujúceho sú obsiahnuté v osobitnom dokumente - Zásady spracúvania a ochrany osobných údajov zverejnenom na webovej stránke obchodníka na tomto mieste https://www.sikkylatky.sk/zasady-spracuvania-a-ochrany-osobnych-udajov/.

Článok 10 - PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY

10.1 Práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zodpovednosti za vady sa riadia príslušnými právnymi predpismi, a to v prípade kupujúceho v pozícii spotrebiteľa – zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“), zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a v prípade kupujúceho v pozícii podnikateľa – zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodným zákonníkom (ďalej aj ako „Obchodný zákonník“).

10.2 Obchodník je povinný dodať kupujúcemu tovar v požadovanej kvalite a množstve v súlade s kúpnou zmluvou a ďalšími zákonnými požiadavkami, t.j. bez vád.

10.3 Ak tovar nie je dodaný v kvalite a množstve v súlade s kúpnou zmluvou, príp. v súlade s ďalšími zákonnými požiadavkami, má vady.

10.4 Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar v čase jeho dodania kupujúcemu. Pri použitom tovare nezodpovedá obchodník za vady vzniknuté predchádzajúcim použitím a/alebo opotrebením tovaru. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu z dôvodu známych vád tovaru obchodník nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena, s čím bol kupujúci oboznámený.

10.5 Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov, avšak v prípade predaja použitého tovaru 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia tovaru kupujúcim.

10.6 Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba podľa ods. 10.5 tohto článku obchodných podmienok odznova od prevzatia nového tovaru kupujúcim.

10.7 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa ods. 10.5 tohto článku obchodných podmienok. Pre kupujúceho v pozícii podnikateľa platia príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka (najmä § 428 Obchodného zákonníka).

10.8 Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že obchodník neposkytuje spotrebiteľskú záruku nad rámec zákonných ustanovení.

10.9 Práva zo zodpovednosti za vady tovaru zaniknú, ak ich kupujúci neuplatnil včas, najneskôr do uplynutia záručnej doby.

10.10 V prípade, ak tovar bude mať vadu (napr. látka bude dodaná v inom množstve, ako bolo dohodnuté, príp. látka bude mechanicky poškodená atď.), kupujúci môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady (tzv. reklamáciu) zaslaním oznámenia o vytknutí vady buď na e-mail obchodníka alebo listom na adresu obchodníka, pričom kontaktné údaje obchodníka sú uvedené v záhlaví týchto obchodných podmienok. Kupujúci môže použiť vzorový Formulár na vytknutie vady (tzv. reklamácia), ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok.

10.11 V oznámení o vytknutí vady podľa ods. 10.10 tohto článku obchodných podmienok je kupujúci povinný uviesť predovšetkým svoje identifikačné údaje, popis vady tovaru, priložiť fotografie vadného tovaru, doklad o kúpe (faktúru) a zvoliť si spôsob vybavenia uplatneného nároku zo zodpovednosti za vady, ak bude obchodníkom vyhodnotený ako oprávnený. V prípade, ak kupujúci neuvedie v danom oznámení e-mail, na ktorý si žiada poslať vyrozumenie o spôsobe vybavenia tzv. reklamácie, obchodník mu zašle vyrozumenie na jemu známu e-mailovú adresu kupujúceho.

10.12 Ak obchodník nevie z podaného oznámenia o vytknutí vady určiť kupujúceho a kupujúci svoje identifikačné údaje napriek výzve obchodníka nedoplní, obchodník bude podané oznámenie považovať za anonymné a nebude naň prihliadať, pokiaľ kupujúci svoje identifikačné údaje nedoplní.

10.13 Obchodník poskytne kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim, ktoré pošle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady podľa predchádzajúcej vety uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť v prípade kupujúceho v pozícii spotrebiteľa dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, pričom je možné danú lehotu v odôvodnených prípadoch nezávislých od obchodníka presiahnuť o najkratší možný čas na vybavenia danej reklamácie; obchodník je však povinný kupujúceho v pozícii spotrebiteľa vždy informovať na jeho e-mailovú adresu o dôvodoch predĺženia lehoty a o novej lehote na vybavenie danej reklamácie.

10.14 Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu. Ak kupujúci v pozícii spotrebiteľa znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

10.15 Ak obchodník zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci v pozícii spotrebiteľa má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Občianskeho zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Občianskeho zákonníka) a kupujúci v pozícii podnikateľa má voči obchodníkovi nároky z vád tovaru podľa § 436 a nasl. Obchodného zákonníka.

10.16 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou vadného tovaru alebo opravou vadného tovaru. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil obchodníkovi značné ťažkosti. Obchodník môže v prípade podľa predchádzajúcej vety odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúcej vety.

10.17 Na účely opravy alebo výmeny tovaru je kupujúci povinný odovzdať alebo sprístupniť tovar obchodníkovi potom, čo ho obchodník na vrátenie vadného tovaru vyzve. Náklady prevzatia vadného tovaru ako aj náklady na dodanie opraveného alebo náhradného tovaru znáša obchodník, pričom je oprávnený zvoliť si pre neho najvýhodnejší spôsob doručenia tovaru. Kupujúci je povinný na požiadanie obchodníka bezodkladne zaslať alebo odovzdať mu vadný tovar podľa inštrukcií a spôsobom, ktoré mu obchodník vopred oznámi e-mailom.

10.18 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak

  1. obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
  2. obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
  3. obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
  4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
  5. vada je takej závažnej povahy (t.j. v dôsledku nej nemôže kupujúci tovar užívať bežným spôsobom), že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

10.19 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.

10.20 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vady dodaného tovaru, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

10.21 Ak sa kúpna zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

10.22 Obchodník nezodpovedá najmä za vady tovaru spôsobené kupujúcim či už mechanickým poškodením tovaru alebo používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru, alebo ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o dodaný tovar.

10.23 Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto obchodných podmienok, vrátane uplatňovania práv zo zodpovednosti za vady tovaru, tzv. reklamačného konania podľa článku 10 obchodných podmienok.

Článok 11 - ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY PRE KUPUJÚCEHO V POZÍCII SPOTREBITEĽA

11.1 V súlade s § 19 a nasl. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa má kupujúci v pozícii spotrebiteľa právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku aj bez uvedenia dôvodu, a to v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, okrem zmluvy, ktorej predmetom je

  1. poskytnutie služby, ak 1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a 2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu;
  2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy;
  3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru;
  4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;
  5. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený;
  6. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  7. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť;
  8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal;
  9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený;
  10. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom;
  11. tovar zakúpený na verejnej dražbe;
  12. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote;
  13. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak 1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a 2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

11.2 Pri látkach strihaných pre kupujúceho na mieru podľa objednávky nemá kupujúci právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu podľa tohto článku obchodných podmienok. Avšak v závislosti od odstihnutého množstva látky na mieru môže obchodník zvážiť, či na požiadanie kupujúceho v pozícii spotrebiteľa s ním neuzavrie dohodu o odstúpení od zmluvy analogicky podľa tohto článku obchodných podmienok, pričom v prípade uzavretia tejto dohody obchodník vráti kupujúcemu len uhradenú kúpnu cenu bez ceny za dopravu a ods. 11.12 tohto článku obchodných podmienok sa v danom prípade neuplatní vôbec (t.j. obchodník a kupujúci po vzájomnej dohode uzatvoria dohodu o odstúpení od zmluvy, ktorou sa kúpna zmluva zruší od počiatku). V prípade podľa predchádzajúcej vety si kupujúci hradí sám náklady na vrátenie daného tovaru obchodníkovi v súlade s ods. 11.9 tohto článku obchodných podmienok a zodpovedá obchodníkovi za škodu na tovare v súlade s ods. 11.14 tohto článku obchodných podmienok.

11.3 Prané, dostrihané, či inak spracované látky nie je možné vrátiť obchodníkovi v žiadnom prípade.

11.4 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa má právo v rámci lehoty podľa ods. 11.6 tohto článku obchodných podmienok tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom "kamennom" obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a následne ho vrátiť obchodníkovi. Primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná.

11.5 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok, ak mu toto právo prináleží, buď písomne listom zaslaným na adresu obchodníka: Petra Pastorková ŠIKKY, Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava alebo elektronickou poštou zaslanou na e-mailovú adresu obchodníka: info@sikkylatky.sk. Telefonicky ani zaslaním SMS správy nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy. Pri kúpnej zmluve, ktorej predmetom je dodanie tovaru, je možné odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy v zmysle ods. 11.6 tohto článku obchodných podmienok, pričom lehota je zachovaná, ak kupujúci odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy najneskôr posledný deň danej lehoty.

11.6 Pri dodaní viacerých tovarov objednaných kupujúcim v jednej objednávke oddelene uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Inak lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar.

11.7 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže odstúpiť od zmluvy aj vo vzťahu len ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom (nielen vo vzťahu k celej objednávke), ak mu obchodník na základe kúpnej zmluvy dodal viacero druhov tovaru.

11.8 Na odstúpenie od zmluvy v zmysle tohto článku obchodných podmienok môže kupujúci v pozícii spotrebiteľa použiť aj vzorový Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto obchodných podmienok.

11.9 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať späť alebo odovzdať obchodníkovi kompletný a nepoškodený tovar, ktorého sa odstúpenie od zmluvy týka, a to v pôvodnom obale a bez zjavných známok neprimeraného alebo nadmerného používania vrátane príslušenstva, ak bolo súčasťou dodávky tovaru. Adresa obchodníka je uvedená v záhlaví týchto obchodných podmienok (Petra Pastorková ŠIKKY, Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava).

11.10 Lehota na vrátenie tovaru podľa ods. 11.9 tohto článku obchodných podmienok sa považuje za zachovanú, ak kupujúci v pozícii spotrebiteľa odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

11.11 Priame náklady na vrátenie tovaru znáša v plnej výške kupujúci v pozícii spotrebiteľa, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Zásielky odoslané na dobierku nie je obchodník povinný prevziať.

11.12 Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri platbe obchodníkovi, ak sa zmluvné strany nedohodnú na inom spôsobe úhrady.

11.13 Obchodník však nie je povinný pri danom odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa platby podľa odseku 11.12 tohto článku obchodných podmienok pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.

11.14 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku jeho zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru po jeho doručení, tzn. ak kupujúci odstúpil od zmluvy a doručil obchodníkovi tovar, ktorý je použitý a poškodený alebo neúplný, alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku nesprávneho zaobchádzania s tovarom, má obchodník voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu, resp. obchodník má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty daného tovaru.

11.15 Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa dopĺňa, že predmetný článok 11 obchodných podmienok - ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY PRE KUPUJÚCEHO V POZÍCII SPOTREBITEĽA sa v žiadnom prípade neaplikuje na kupujúceho v pozícii podnikateľa.

Článok 12 - ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI

12.1 Kupujúci v pozícii spotrebiteľa má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@sikkylatky.sk, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa. Ak obchodník odpovedal na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej ako „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej ako „zákon č. 391/2015 Z. z.“). Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.

12.2 Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim v pozícii spotrebiteľa a obchodníkom vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.

12.3 Príslušným subjektom ARS s obchodníkom je podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Slovenská obchodná inšpekcia (ako orgán alternatívneho riešenia sporov) a iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na internetovej stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1); pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov ARS sa obráti.

12.4 Ďalej má kupujúci v pozícii spotrebiteľa právo podať sťažnosť aj prostredníctvom európskej platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase alebo má možnosť podať návrh prostredníctvom tzv. platformy alternatívneho riešenia sporov, ktorú nájde na: ec.europa.eu/consumers/odr/.

12.5 Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z. z.

12.6 Tento článok 12 obchodných podmienok sa vzťahuje len na kupujúceho v pozícii spotrebiteľa a na kupujúceho v pozícii podnikateľa sa neaplikuje.

Článok 13 - ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

13.1 Zmluvné strany sa dohodli, že právny vzťah založený kúpnou zmluvou v zmysle týchto obchodných podmienok sa riadi slovenským právnym poriadkom.

13.2 V prípade, že zmluvným stranám vznikne nárok na vzájomné vrátenie poskytnutých plnení, vyrovnajú si tieto záväzky najneskôr do 14 dní od vzniku práva na vrátenie plnení, t.j. odo dňa doručenia platného oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy druhej zmluvnej strane. Ak však kupujúcemu bol doručený tovar, je povinný po odstúpení od kúpnej zmluvy najskôr daný tovar vrátiť obchodníkovi v lehote podľa predchádzajúcej vety. Ak v týchto obchodných podmienkach nie je uvedené inak, platí, že obchodník je povinný kupujúcemu vrátiť kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru obchodníkovi alebo odo dňa preukázania, že kupujúci zaslal tovar obchodníkovi späť, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník je zároveň povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

13.3 Zmluvné strany sa zaväzujú prednostne vyriešiť všetky nedorozumenia alebo spory vzniknuté v súvislosti s týmito obchodnými podmienkami mimosúdne, a to v súlade s právnymi predpismi upravujúcimi mimosúdne vyrovnanie sporov. V prípade, ak sa tieto spory nepodarí vyriešiť mimosúdne, zmluvné strany sú oprávnené obrátiť sa na vecne a miestne príslušný súd SR za účelom prejednania daného sporu.

13.4 Ak je niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane neskôr, namiesto neplatného ustanovenia sa uplatní ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok.

13.5 Obchodník si vyhradzuje právo na jednostrannú zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok, okrem informácií podľa § 5 ods. 1 a § 15 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, a to z dôvodu zmeny všeobecne záväzných právnych predpisov týkajúcich sa daného zmluvného vzťahu alebo z vážneho objektívneho dôvodu na strane obchodníka, najmä z dôvodu technických zmien v informačných a bezpečnostných systémoch na strane obchodníka, z dôvodu zásadných zmien v obchodnej stratégii obchodníka, alebo z dôvodu zvyšovania kvality a dostupnosti tovarov. Obchodník informuje kupujúceho o zmene obchodných podmienok najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny na jemu známu e-mailovú adresu kupujúceho. Pokiaľ obchodník do 14 dní od zaslania informácie o zmene obchodných podmienok nedostane od kupujúceho výpoveď uzatvorenej zmluvy (najmä, ale nielen zmluvy na pravidelné a opakované dodávky tovaru) buď v elektronickej alebo písomnej podobe, stávajú sa nové obchodné podmienky súčasťou zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku tovaru, príp. objednávku tovaru nasledujúcu po účinnosti danej zmeny. Výpovedná doba je v danom prípade 30 dní a začína plynúť od doručenia výpovede obchodníkovi.

13.6 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná elektronickou poštou, najmä vo forme e-mailových správ. Pričom e-mailová adresa obchodníka je uvedená v rámci jeho kontaktných údajov. Obchodník doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke, príp. v užívateľskom účte, príp. cez ktorú kupujúci kontaktoval obchodníka.

13.7 V prípade, ak zmluvné strany zaslali nejakú písomnosť poštou, príp. dopravnou spoločnosťou, platí adresa na doručovanie na strane obchodníka tá, ktorá je uvedená v jeho identifikačných údajoch, a na strane kupujúceho ním uvedená korešpondenčná adresa v objednávke, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Zmluvné strany sa dohodli, že písomnosť sa považuje za doručenú dňom jej prevzatia adresátom alebo dňom odmietnutia jej prevzatia adresátom (čo musí byť na písomnosti/zásielke potvrdené podpismi aspoň 2 svedkov alebo doručujúcou dopravnou spoločnosťou), alebo dňom vrátenia neprevzatej písomnosti v odbernej lehote alebo dňom vrátenia neprevzatej písomnosti doručujúcou dopravnou spoločnosťou, aj keď sa adresát o obsahu písomnosti nedozvedel; a to v závislosti od toho, ktorá skutočnosť nastane skôr. Uvedené sa v žiadnom prípade nevzťahuje na doručovanie tovaru ani na vrátenie tovaru späť obchodníkovi, ani na písomnosti posielané na dobierku.

13.8 Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u obchodníka a nie je prístupná kupujúcemu v každom okamihu. Kupujúci dostane obchodné podmienky a potvrdenie objednávky s jej zhrnutím e-mailom a bude mať teda vždy prístup k zmluve na svojom e-maile. Za prípadné vymazanie daného e-mailu kupujúcim, príp. stratenie daného e-mailu obchodník nenesie žiadnu zodpovednosť.

13.9 V prípade, ak je zmluvnou stranou kupujúci v pozícii spotrebiteľa, riadia sa kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ako aj zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami upravujúcimi právne vzťahy pri ich uzatváraní a realizácii. V prípade, ak je zmluvnou stranou kupujúci v pozícii podnikateľa, riadia sa právne vzťahy medzi zmluvnými stranami, ktoré nie sú upravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Z. z. Obchodného zákonníka, ako aj zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, okrem § 5 ods. 3 až ods. 6 zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, aplikáciu ktorých zmluvné strany týmto vylúčili.

13.10 Na činnosť obchodníka sa nevzťahuje žiadny kódex správania, ktorým by bol vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný.

13.11 V prípade vyššej moci, t.j. udalosti, ktorú nemožno predvídať ani odvrátiť (najmä prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie obchodník zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci, pričom ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, majú zmluvné strany právo od zmluvy odstúpiť.

13.12 Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.02.2025 a uplatňujú sa na všetky kúpne zmluvy uzatvorené od tohto dátumu.

13.13 Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal a porozumel ich obsahu.

13.14 Prílohy obchodných podmienok tvoria:

Príloha č. 1 - Vzorový formulár na vytnutie vady (tzv. reklamácia);

Príloha č. 2 - Vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy;

Príloha č. 3 - Poučenie o uplatnení práva kupujúceho v pozícii spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.

 

PRÍLOHA Č. 1 Formulár na vytknutie vady (tzv. reklamácia)

(Vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte uplatniť právo zo zodpovednosti za vady tovaru.)

 

Adresát:

Petra Pastorková ŠIKKY, Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava, IČO: 55739750, e-mail: info@sikkylatky.sk

 

Týmto si uplatňujem/uplatňujeme* právo zo zodpovednosti za vady nasledovného tovaru doručeného na základe kúpnej zmluvy uzavretej s adresátom:

Titul, meno a priezvisko kupujúceho/kupujúcich*:

 

Adresa bydliska:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania tovaru a  dátum prevzatia tovaru:

 

Dátum zistenia vady tovaru:

 

Tovar, ktorý sa reklamuje      (názov a kód):

 

Popis a rozsah vád tovaru:

 

Ako zákazník obchodníka (adresáta) požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:

 

V prípade vracania peňazí si ich prajem vrátiť na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom:

 

Prílohy (napr. fotografie vadného tovaru, doklad o kúpe - faktúra):

.....................................................................................................................................................................

Dátum: ..........................................................                Podpis kupujúceho/kupujúcich*

                                                                                         (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):

* Nehodiace sa prečiarknite!                                      ........................................................................

 

PRÍLOHA Č. 2 - Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy

(Vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od kúpnej zmluvy.)

 

Adresát:

Petra Pastorková ŠIKKY, Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava, IČO: 55739750, e-mail: info@sikkylatky.sk

 

Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od kúpnej zmluvy ohľadom dodania nasledovného tovaru:

...........................................................................................................................................................................

Titul, meno a priezvisko kupujúceho/kupujúcich*:

 

Adresa:

 

E-mailová adresa:

 

Číslo objednávky a faktúry:

 

Dátum objednania tovaru:

 

Dátum prevzatia tovaru:

 

Tovar, ktorý vraciam (názov a kód):

 

Dôvod vrátenia tovaru/bez uvedenia dôvodu:

 

Spôsob vrátenia finančných prostriedkov:

 

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom:

 

Dátum: ..........................................................

Podpis kupujúceho/kupujúcich* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):

........................................................................

* Nehodiace sa prečiarknite!

 

PRÍLOHA Č. 3 - Poučenie o uplatnení práva kupujúceho v pozícii spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku

1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy

Ak ste kupujúci v pozícii spotrebiteľa, máte právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní; to sa však netýka zmlúv vymenovaných v § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (napr. zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru).

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar. Pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Petra Pastorková ŠIKKY, Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava, e-mail: info@sikkylatky.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý sme Vám zaslali a ktorý sa zároveň nachádza v prílohe č. 2 Všeobecných obchodných podmienok obchodníka. Použitie tohto vzorového formulára však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy

Po odstúpení od kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.

Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto kúpnej zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Zašlite nám tovar späť najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy, a to aj v prípade, ak vzhľadom na povahu tovaru ho nemožno vrátiť poštou. Pri predávanom druhu tovaru obchodníka však tovar je možné vrátiť poštou, pričom cena poštovného závisí vždy od hmotnosti tovaru a od vybraného spôsobu doručovania. Predpokladaný odhad týchto nákladov je cca. 6 EUR do 10 kg hmotnosti tovaru a cca. 15 EUR do 30 kg hmotnosti tovaru.

Zároveň si Vás dovoľujeme upozorniť na to, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním v čase od jeho doručenia do momentu jeho vrátenia iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.