Reklamácie
Uplatňovania práv zo zodpovednosti za vady tovaru, tzv. reklamačné konanie je podrobne upravené v článku 10 Všeobecných obchodných podmienok.
Krátke zhrnutie:
Tovar skontrolujte čo možno najskôr po jeho doručení. Prípadné vady tovaru je potrebné nahlásiť bezodkladne po ich zistení.
Právo zo zodpovednosti za vady tovaru (tzv. reklamáciu) môžete uplatniť zaslaním oznámenia o vytknutí vady buď na e-mail obchodníka: info@sikkylatky.sk alebo listom na adresu obchodníka: Petra Pastorková ŠIKKY, Súmračná 3259/10, 821 02 Bratislava. Môžete použiť vzorový Formulár na vytknutie vady (tzv. reklamácia), ktorý tvorí tiež prílohu č. 1 obchodných podmienok.
V danom oznámení o vytknutí vady uveďte predovšetkým svoje identifikačné údaje, popis vady tovaru, priložte doklad o kúpe (faktúru) a najlepšie aj fotografie vadného tovaru, a zvoľte si spôsob želaného vybavenia uplatneného nároku zo zodpovednosti za vady. Vyrozumenie o spôsobe vybavenia tzv. reklamácie Vám bude zaslané na Váš e-mail.
POZOR! Nie je možné reklamovať vadu, ktorú ste sami spôsobili, či už mechanickým poškodením tovaru alebo neodborným zaobchádzaním s tovarom. Takisto nie je vadou tovaru, ak nie ste spokojní s odtieňom alebo farbou dodanej látky, ktorej farebné zobrazenie na monitore nemusí vždy presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom látky v skutočnosti. Môžete sa však na nás vždy obrátiť a požiadať vopred o bezplatné zaslanie vzorky látky, o ktorú by ste mali záujem s tým, že si hradíte len poštovné.
Reklamácie sa snažíme vybavovať k Vašej spokojnosti, nezabudnite nám však poslať fotografie vadného tovaru a Váš nárok preukážte!
Informácia pre spotrebiteľa o možnosti alternatívneho riešenia sporov:
Ak ste spotrebiteľom, môžete sa na nás obrátiť aj so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@sikkylatky.sk, ak nie ste spokojný s vybavením tzv. reklamácie a medzi nami vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše iné práva. Ak odpovieme na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Príslušným subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (ako orgán alternatívneho riešenia sporov), ako aj iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na internetovej stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1); pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov sa obráti.
Môžete podať sťažnosť aj prostredníctvom európskej platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase.
Všetky ďalšie informácie ohľadom alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.